Tuesday, 2 September 2014

Two Days, One Night (Deux jours, une nuit)


Starring;
Marion Cotillard
Fabrizio Rongione

Directors;
Luc Dardenne & Jean-Pierre Dardenne

In three words; Revealing - Intuitive - Brave

Review;
Sandra (Cotillard) has one weekend to save her job. Her low paid job which she desperately needs to help support her family. She had recently returned to work following a bout of depression. During her time away from work it was decided by the powers that be that she was surplus to requirements. She has now been told that she will lose her job while her colleagues will each receive €1,000 bonus. The only way for her to keep her job is to convince her colleagues to vote against the bonus in favour of her staying at the company in a pending ballot on Monday morning.

The biggest obstacle Sandra has to over come is herself. Her depression cripples her at times rendering her powerless to find the energy it takes to visit her colleagues and to convince them to see the light. The struggle she faces is captured brilliantly by Cotillard who once again shows immense awareness of her character. What Cotillard brings to each of her roles is complete integrity, something which can be lost on many actors who become complacent once they become established. Not Cottillard, she is nothing but consistent in her work.

She is supported by Fabrizio Rongione, who plays her husband Manu. Rongione gives a strong performance which equals his characters ability to cope with his wife's depression. Although Sandra faces each of her colleagues on her own Manu isn't far away and continues to support her at every turn. Without him she doesn't exist, although even with him she feels she can't be seen at times.

The Dardenne brothers give an unassuming treatment to this script which is intelligent yet simple. Sandra's mission is to save her future and to find the strength to beat her depression. What the Dardenne brothers do perfectly is to reveal the damage depression can have on a person and those around them. The filming technique is basic yet full of metaphors as Sandra visits each of her colleagues. There is always a barrier for her to break down as she attempts  to convince each person to help her. These barriers are more than a gap in her relationship with these people but also a tangible indifference to mental health.

While the film has strong performances throughout it lacks pace and there is an element of repetition which I found frustrating. Perhaps another draft of the script was required before the shooting started. Altogether the film is a success which provides a springboard of people to address mental health issues. And that can't be a bad thing.

Verdict;
3 out of 5.


Vedettes;
Marion Cotillard
Fabrizio Rongione


Administration;
Luc Dardenne et Jean-Pierre Dardenne

En trois mots; Révéler - Intuitif - Brave

Examen;
Sandra (Cotillard) a un week-end pour sauver son emploi. Sa faible emploi dont elle a besoin désespérément d'aider sa famille a payé. Elle venait de rentrer au travail après un épisode de dépression. Pendant son temps en dehors du travail, il a été décidé par les pouvoirs en place qu'elle était excédentaire. Elle a maintenant été dit qu'elle va perdre son travail tandis que ses collègues recevront chacun € 1000 bonus. La seule façon pour elle de garder son travail consiste à convaincre ses collègues de voter contre la prime en faveur de son séjour à la société dans un bulletin de vote en attendant le lundi matin.

Le plus grand obstacle Sandra doit plus venir est elle-même. Sa dépression elle paralyse parfois rendre impuissante à trouver l'énergie qu'il faut pour rendre visite à ses collègues et à les convaincre de voir la lumière. La lutte elle fait face est capturé avec brio par Marion Cotillard qui montre une fois de plus l'immense prise de conscience de son caractère. Qu'est-ce Cotillard apporte à chacun de ses rôles est parfaite intégrité, quelque chose qui peut être perdu sur de nombreux acteurs qui deviennent complaisants une fois qu'ils sont établis. Non Cottillard, elle n'est rien d'autre constante dans son travail.

Elle est soutenue par Fabrizio Rongione, qui joue son mari Manu. Rongione donne une solide performance qui correspond à sa capacité de caractères pour faire face à la dépression de sa femme. Bien que Sandra fait face à chacun de ses collègues sur son propre Manu n'est pas loin et continue à la soutenir à chaque tour. Sans lui, elle n'existe pas, mais même avec lui, elle sent qu'elle ne peut être considérée à la fois.

Les frères Dardenne donnent un traitement modeste de ce script qui est intelligent et simple. La mission de Sandra est de sauver son avenir et de trouver la force de battre sa dépression. Qu'est-ce que les frères Dardenne font parfaitement est de révéler les dommages dépression peut avoir sur une personne et ceux qui les entourent. Il technique de tournage est simple mais pleine de métaphores comme Sandra rend visite à chacun de ses collègues. Il ya toujours un obstacle pour elle de se décomposent comme elle tente de convaincre chaque personne pour l'aider. Ces obstacles sont plus d'une lacune dans sa relation avec ces personnes, mais aussi d'une indifférence tangible à la santé mentale.

Alors que le film a de bonnes performances tout au long de ce manque de rythme et il est un élément de répétition que j'ai trouvé frustrant. Peut-être une autre version du scénario a été nécessaire avant le début de la fusillade. Au total, le film est un succès qui offre un tremplin de personnes pour résoudre les problèmes de santé mentale. Et cela ne peut pas être une mauvaise chose.

Verdict;
3 sur 5.

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